torsdag, januari 12, 2012

Seven happy thoughts

1) Telefonen alltså. Åh vad den gör mig lycklig. Den lilla materialisten och tekniknörden går bananas och dansar rumba på samma gång. Gullesnuttegulltelefonen, vad jag gillar dig!
2) Mamma och pappa kommer hit i helgen. MAMMA OCH PAPPA KOMMER HIT I HELGEN! Åh vad det ska bli härligt och mysig och gött. Och vad kul det ska bli att ha dem hos mig, i min bara min lägenhet. Och vin ska vi dricka också!
3) Jag har jeanskavaj på mig i dag. I och med att jag har plockat upp alla mina kläder (äntligen!) känns det som att jag har en ny garderob. Eller ja, nygammal i alla fall.
4) Jag har fina vänner. I går kväll, vid halv tolv typ, åkte jag till mina vänner och snackade strunt i några timmar. Jag blir så glad att jag kan göra sådana saker helt spontant nu. Dels på grund av att jag bor bara någon kilometer från dem, dels på grund av att jag inte har en jävel att ta hänsyn till förutom mig själv.
5) I går facebookchattade jag mig till sömns. Varje gång jag har gjort det somnar jag som en liten baby och sover lugnt och stilla utan ångest. Eller ja, det kanske mest beror på vem jag pratar med, men hur som helst. Babysömn blev det.
6) I morse väcktes jag av ett samtal från killen i affären som jag köpte telefonen av i går. Jag nämnde i förbifarten att jag hade flyttat och skulle vilja ändra faktureringsadress. Han kunde inte fixa det när vi stod där, men sa att han kunde se om han kunde göra det senare. Men vi båda glömde bort det sen. Tills i morse. Då ringde han mig och frågade om han skulle adressändra åt mig! Fattar ni vilken service?! Dessutom var han rätt söt.
7) Det är jävligt gött att jobba kväll. Den enda nackdelen är att jag inte är riktigt riktigt så disciplinerad som jag borde vara. Men lyckan över sovmorgon och lediga förmiddagar uppväger det.

Inga kommentarer: