tisdag, januari 24, 2012

Klövröv*

Jag halkade på väg till jobbet i morse. Schwoop sa det så låg jag ner. Och jävlar vad ont det gjorde, sa ”helvete” riktigt högt till och med och skyndade mig inte ens upp. Förstår ni då hur ont det gjorde?
Tror att jag stukade foten lite lätt till och med. Det bultar som fasen nu och det gör lite ont att stöda på foten. Och knät, som äntligen blivit fritt från det feta blåmärket jag lyckades få dit i december, är lite svullet och alldeles knallrött. Med andra ord: Jag kommer att få ett nytt fett blåmärke där.

Fan, jag som hade bokat träningspass i kväll. Måste nog avboka det för säkerhets skull. Med tanke på hur ont det gör nu så vågar jag inte chansa.



*Klövig är värmländska för klantig. Klövröv är därmed mitt uttryck för klantarsle.

Inga kommentarer: