måndag, januari 16, 2012

Ett stort ilandsproblem

Det är så varmt i min lägenhet. Sååå varmt.
Jag, som normalt sett är en frusen människa, vaknar varje natt av att jag svettas. I natt var det vidrigt. Jag vaknade hundra gånger typ. Vid halv fem kunde jag inte somna om utan låg i min egen svett och vred mig.

Men vad kan jag göra åt problemet? Jag styr inte själv över värmen, jag är den enda under 65 år som bor i huset, värmen är vattenburen i gamla element som saknar termostater.
Det finns alltså inget jag kan göra. Kan ju inte gärna sova med öppet fönster heller? Det var typ sju minusgrader i natt.

Det här är fan det värsta ilandsproblemet jag har varit med om. På riktigt. Jag hatar att svettas.

4 kommentarer:

PetraG sa...

Vi sover alltid med fönstret öppet, året runt! Myys med iskallt i sovrummet och varmt å gosigt under duntäcket!

Matilda sa...

Problemet är att jag liksom inte vill öka hyresvärdarnas värmeräkning så extremt mycket. Och att jag inte har några dörrar till sovrummet, vilket gör att hela lägenheten blir iskall.
Men i natt var det bättre, så jag hoppas att det var en tillfällig värmebölja jag upplevde natten till i går.

PetraG sa...

Ja det är ju ett problem förstås... Vi har ju värmen avstängd i sovrummet och dörren stängd... Hoppas det ordnar sej, annars får du väl sova med ispåsar i sängen! ;D

Matilda sa...

Ah, ett konstruktivt och bra förslag. Får prova det om det blir fler svettiga nätter.