måndag, januari 28, 2008

Vilken rekordmorgon

Herreminje. När jag kom till jobbet i morse hade jag varit vaken i 45 minuter. Och då har jag en halvtimmes resväg.
Vaknade av att jag tryckte snooze på mobilen och att det inte gick att trycka på snooze fler gånger. Då hade jag snoozat i sömnen i en timme. Snabbt som en gasell ryckte jag åt mig handduken och kastade mig i duschen.

In och ut, hann bli blöt i håret ungefär. Sen torkade jag mig och klädde på mig samtidigt. Jag har samma kläder som i går för övrigt. Hann inte riktigt fundera ut några makalösa kreationer.
Borstade håret samtidigt som tänderna. Blåste håret snabbt och kokade en kopp te samtidigt som jag bredde en tunnbrödsmacka med messmör.

På med skor, halsduken runt nacken, jackan uppknäppt och i väg. Med en termosmugg i famnen och macka i munnen.
Kom inte ens försent. Måste berott på att jag just innan jag vaknade drömde att jag var med i ett distriktsmästerskap. Vad vi tävlade i minns jag inte riktigt, men jag gissar på sprint.

Inga kommentarer: