torsdag, januari 10, 2008

Mat är mitt liv. Tydligen

Vintertid brukar den största delen av min vardag gå ut på mat. Vad jag ska äta, om jag är hungrig, vad jag ska handla, vad jag ska laga, vart jag ska gå för att handla lunch, vad jag är sugen på, vad andra har i sin matlåda, vad jag ska äta i helgen. Ja, allt som rör matintag är intressant.

Tänkte därför följa upp chili con carnen med att berätta att jag inte vill äta det på ett tag nu. Först åt jag det i måndags till middag, sen i tisdags till lunch sen i går till middag. När jag kom hem från jobbet i dag fanns det fortfarande en portion kvar i kylen.

Efter noga övervägande, som tog ungefär en millisekund, kokade jag korv i stället. Lyxade till det med senap och ketchup. Livet är allt glamouröst.

För övrigt är det här mitt 555:e inlägg. För den som för statistik.

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag hatar mat! Jag vet ALDRIG vad jag ska laga... noll ideér!

Matilda sa...

Alexandra: Matlagningsprogram säger jag bara. Där får man massor med inspiration. Se är det bara att gå ut på nätet och söka recept. Voila!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jag är ju inte direkt tokförtjust i att laga mat... men jag är precis som du annars under vintern. ALLT kretsar kring MAT. Min glädje i livet just nu är det jag stoppar i mig. Faslig tur för mig att jag har min ämnesomsättning annars skulle jag helt klart vara ruskigt överviktig.

Anonym sa...

Jag tänker också ofta på mat. Vad jag ska köpa, vad jag ska laga, vad man kan laga. Och hur de där ihop kan smaka, och om de går att ha ihop i samma rätt. Jag är nog matoman? Tror iofs inte det finns ett sånt ord.

Matilda sa...

Pernilla: Samma sak säger jag: Det är en faslig tur att jag har snabb ämnesomsättning!

Petra: Matoman. Ett bra ord tycker jag. Kan nog sätta det epitetet på mig också!