onsdag, januari 02, 2008

Må året bli bättre än så här

”Denna dagen ett liv”. Så brukar man säga om nyårsdagen. Usch, fy, tvi och ve i så fall. Jag vill inte att resten av året ska bli som i går.

I så fall skulle jag hela året gå i morgonrock, ha jordens sämsta andedräkt, ha så grumliga ögon att jag knappt kan kolla på tv, lukta svett, ha knullrufs i håret utan att ha knullat, äta mig fet på chips och godis, inte lämna lägenheten, ha ångest och i största allmänhet må kass.

Blir det här året så kan jag lika gärna gå och dö. Nu på en gång.

I dag är för övrigt första dagen på jobbet igen. Pust. Försov mig också, kom en kvart försent. Hittills har jag druckit två koppar kaffe och ska just gå efter min tredje. Det enda sättet att hålla mig vaken.

Hoppas inte att första arbetsdagen på året också är vägledande för resten av året. Då kan jag verkligen gå och dö.

2 kommentarer:

malin sa...

Men du! Det är ju skottår, då kan du stryka 1 januari och ha lika många dagar kvar på året. Se bara till att i dag blir strålande =)

Matilda sa...

Haha. Men du, kan jag inte få spara den där extra dagen och ta ut den när jag vill? Alltså en dag som om möjligt är ännu värre...
Gårdagen (2 jan) var nämligen inte heller någon höjdare.