torsdag, januari 31, 2008

Allt gott för något ont med sig

Jag har en bra och en dålig sak som har hänt mig i dag. Precis som man ska börjar jag med den roliga grejen.

JAG HAR FÅTT FET LÖN I DAG!

Men det är inte allt jag fått.
Har i flera veckor, kanske en månad till och med, haft ont i magen. Inte sådär ont att man ligger dubbelvikt av smärta men en molande värk som aldrig riktigt vill ge med sig. Det har bara varit olika grader av lidandet.

I morse när jag vaknade hade jag halsbrännan från hell. Hela jag var försurad. Väl på jobb gjorde sig värken i magen alltmer påmind. Nu är den nästan outhärdlig.
Ringde farbror doktorn efter påtryckningar av arbetskamraterna. Och ja, mycket riktigt. Precis som jag trodde. Doktorn trodde samma sak som jag.

Jag har fått magkatarr i dag. Sätter inget utropstecken efter det.

När jag funderar slår det mig att de tu sakerna kanske hänger ihop.
Fet lön = mycket jobb = stress = magkatarr. Fucking sweet.
Någon som vet hur man stressar ner? Min mage skulle behöva det.

4 kommentarer:

Petra sa...

Stackare, du får också krya på dig! Jag vet hur det är med magkatarr. Har också haft det. Vad gäller att stressa ner så måste du nog prioritera en del framöver. Man kan inte göra allt, även fast man vill.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Haha, välkommen till klubben! Nä tyvärr har jag inga tips, hade jag haft det så skulle jag ju inte själv suttit med magkatarr just nu. 14 dagar med Losec är det enda jag kan rekommendera ;)

mamaMill sa...

Har någon tackat dej för din magkatarr?? Nä, tänkte väl det. Gör dej bekant med din soffa du och slappna av.

Matilda sa...

Petra: Jag vet också, tyvärr. Det är inte första gången jag har det. Ska försöka prioritera. Framförallt prioritera mig själv!

Pernilla: 14 dar med Losec. Yey! Vilket tips. =)

Mille: Mitt lönekonto? ;P
Nä, du har rätt. Hej soffan!