onsdag, januari 30, 2008

Otroligt lättroad

Livet är inte så spännande just nu. Ägnar dagarna åt att laga mat, slöglo på tv, tvätta mängder med kläder, ge djuren mat och spela patiens på datorn. Har därför inte så mycket att tillägga.

En rolig sak som kommer ut av det enformiga och ospännande livet är dock att jag är lättroad. På jobbet i dag försökte jag mig på en liknelse/ordspråk eller vad de nu kallas. Ett försök dömt att misslyckas, vet ni som läst min blogg länge.

I alla fall. Jag satt och svor för mig själv, som så ofta, och ursäktade mig sedan för mina kollegor med "Usch, jag svär som en kyrkråtta".
Satt sedan och skrattade resten av dagen åt mitt tappra försök att slänga mig med uttryck jag inte riktigt är så haj på.
Som jag sa, lättroad.

Fotnot: För er dummies som jag heter det "svär som en borstbindare" alternativt "fattig som en kyrkråtta".

Inga kommentarer: