torsdag, januari 24, 2008

Inte som jag tänkt mig

Hatar när det blir så här. Klockan är snart 12 och jag har inte ens ätit frukost.
Vaknade strax efter nio, pigg som en lärka. Gött, tänkte jag, då kan jag få något vettigt gjort när jag är ledig.

Så satte jag på radion, började lyssna. Tog upp en tidning, började läsa. Tog fram mobilen, började rensa bland gamla sms.

Så var klockan mitt i allt elva. Då gick jag upp. Slog på datorn och nu sitter jag här. I morgonrock utan att ha gjort något.
Blir så arg på mig själv när jag lyckas slarva bort flera timmar. Och dessutom fick jag huvudvärk eftersom jag låg i sängen för länge.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

förstår känslan, men du har ju läst en tidning och rensat mobilen. det är bättre än inget.
:)

Matilda sa...

Åh Egon. Du har alltid en förmåga att se det ljusa i tillvaron! Det är ju absolut bättre än inget!