torsdag, december 28, 2006

Skrämmande journalistik!

Det finns få människor som har blivit så exponerade i media som Linda "fucking" Rosing. Hennes nuna och framförallt bröst och blonda hår har man sett sig mätt på sedan hon var med i Big Brother för typ 100 år sedan.

I dag, för första gången på omkring 3 år, läste jag en krönika som handlade om just henne. Och denna gången var det skrämmande.
Om man jämför antal katastrof-rubriker (alltså de riktigt feta svarta och stora rubrikerna) har hon haft många fler än vad kriget i Irak har haft!
För att citera krönikan: "Sedan 2003 har det pågått två katastrofer i världen.
Den ena är kriget i Irak, som hittills kostat cirka 600 000 människor livet.
Den andra är Linda Rosing."

Vad säger det om samhället och världen vi lever i?

3 kommentarer:

Micke sa...

Största problemet är nog inte samhället utan aftonblaskan som publicerar skiten.

Anonym sa...

Eller kanske till och med herr Peter Kadhammars jämförelse mellan de två. Jag anser det vara en skitartikel som är ren och skär mobbning. En översittars makt.

Så här skrev jag själv i ämnet på min blogg: http://stefanlindblad.blogspot.com/2006/12/peter-kadhammars-lgvattenmrke.html

Stefan Lindblad sa...

Eller kanske till och med herr Peter Kadhammars jämförelse mellan de två. Jag anser det vara en skitartikel som är ren och skär mobbning. En översittars makt.

Så här skrev jag själv i ämnet på min blogg:http://stefanlindblad.blogspot.com/2006/12/peter-kadhammars-lgvattenmrke.html