fredag, december 01, 2006

Julius Hjullius julljus

Nu ni. Det närmar sig jul. I dag ska man öppna första luckan i kalendern. Synd bara att man inte har någon. Hade spanat in en med Haribogodis, men gjorde aldrig slag i saken och inhandlade den.

Men. I morrn är de lillajulmarknad. Då ska jag klafsa runt i geggamoja, trängas och knuffas med folk och försöka dricka en kopp sötsliskig glögg på stående fot. Allt detta för en enda påse med lussekatter med saffran. (Och det är inte det lättaste att hitta kan jag meddela. Förra året prackade tanterna på mig vanliga vetebullar med två russin i och påstod att det va lussekatter. Bara thailändarna visste hur riktiga mormors-katter skulle bakas!)

Kanske man lyckas få lite julstämning på köpet också. Det är ont om den nu.
Kan bero på att alla julklappar som ska inhandlas i år redan är avklarade. Jag ska inte köpa en enda i år! = En massa pengar till mig!
Jag vet. Jag är en egosistsik jävel, men jag står för det!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

bra att du påminde mig ^^ *öppnar första luckan*

Anonym sa...

Ååå Tilda vet du va?
Jag fick en konstig känsla i kroppen som jag inte haft på jätte länge. Jag saknar Åland och Folkis. Det är så länge sen och jag vill spola tillbaka tiden bara för ett tag.
Kicka