torsdag, december 21, 2006

Det har gått för långt

Att inte köpa en enda julklapp i år har fått oanade konsekvenser för mig. Jag pratade i början av december om "mer till mig", "bara unna mig själv grejer" och så vidare.
Nu när det snart är självaste julafton har det gått ett steg för långt. Jag har blivit girig. "Mer till mig" har bytts ut till "allt till mig".

För att visa prov på detta har jag tagit fram tre exempel från veckan:
1. Jag satt i kanske en timme på nätet och fyllde i mitt namn på hur många hemsidor som helst i hopp om att vinna någonting. Girig något fruktansvärt kan man lugnt kalla mig när jag till och med vill vinna ointressanta böcker och parfymer för herrar.
2. Julklappen från pojkvännens mamma fick inte ligga orörd på bordet längre än några timmar. Helt galen slet jag upp pappret i morse för att se vad JAG skulle få. "Mer till mig, allt till mig", mumlade jag som ett mantra under tiden.
3. I dag, på min lediga dag, ska jag åka in till jobbet för att hämta julklappen från jobbet. 4,5 mil och en timme förstörd bara på grund av min jäkla girighet.

Resultat: Nästa år ska jag köpa julklappar igen.

Inga kommentarer: