lördag, december 16, 2006

Bloggångest

Jag visste att jag skulle hamna här någongång, men att det skulle vara just nu hade jag inte kunnat förutspå.
Jag har nämligen fått bloggångest. Ni vet ångesten som säger till dig att du inte har något intressant att berätta. Att du inte tillför bloggvärlden ett skit, att ditt liv och dina tankar är lika intetsägande som alla andras. (Vilket också är sant.)

Bloggångesten säger till mig att jag måste fundera på vilka mina läsare är. Att jag måste anpassa det jag skriver efter dem: det vill säga att jag skriver för läsarna. Att jag inte avslöjar för mycket, att jag inte visar mig grinig och sårbar (eftersom då vill ju ingen läsa), att jag alltid skriver roligt, att jag alltid har någon point eller något vettigt att skriva.

USCH, säger jag bara. Varför känner jag så här? Och hur fan ska man hitta rätt ton på sin blogg – hur ska den kunna vara personlig men inte privat?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste juh skriva vad du vill :) Det är juh det bloggen är till för. O det är väl därför vi vill läsa? :P Kram

mamaMill sa...

spänn dej inte så mkt över vad folk vill läsa! du skriver vad du vill skriva sen kan ju folk alltid surfa förbi din sida om det inte passar sej :P