onsdag, december 13, 2006

Onsdagsfunderingar

Varför är jag så grinig när jag är trött?
Varför har jag ångest över allt jag handlade i går?
Varför måste jag fira jul i år?
Varför tar jag åt mig av grejer som egentligen inte är menade åt mig?
Varför är hunden dum?
Varför är jag dum?
Varför luktar det leverpastej ur munnen på dem som röker mycket?
Varför har jag så livlig fantasi?
Varför blir människan aldrig lycklig och nöjd med det den har?
Varför finns det inget bra ord för när man inte längre är törstig?
Varför kan inte jag vara mera som alla andra?
Varför kan jag inte vara mer unik?
Varför är jag hungrig när jag nyss åt?
Varför varför varför? Har en miljon blandade frågor och tankar i skallen. Varför finns det inga enkla svar till dem?

1 kommentar:

mamaMill sa...

Säg till när du fått dina svar.. Share, please.