lördag, december 23, 2006

God jul då

Jaha, så nu var det snart julafton. Har verkligen ingen som helst julstämning, känner faktiskt inte för att fira jul i morrn. Kan man inte hoppa över det ett år?

Men men, morgondagen ser ut som följande: laga rödbetssallad, åka till svärfar och käka mat och dela ut klappar, åka till T och F för glögg och spel? och om man orkar därefter till K och B på ännu mera glögg (och kanske till och med drinkar hörde jag något om idag). Fullt ös, kallar jag det.

Det värsta är att jag eller pojkvännen troligtvis måste hålla oss nyktra. Att ta sig från ett ställe till ett annat är inte så lätt utan bil... Darn, jag som hade tänkt supa skallen av mig för första gången en julafton. Jag tänkte att då kanske julen blev rolig i alla fall, trots brist på julkänslor.

I alla fulla fall: God jul då gott folk! Nu ska jag suga i mig vinet och bege mig till sängen. Pojkvännen snarkar redan från soffan. Härligt svensson-liv man lever va? Ha ha!

Inga kommentarer: