tisdag, februari 18, 2014

Skinny me

Jag har alltid varit och är en sticka.
Ganska lång och smal alltså. Rak i kroppen med små bröst och liten rumpa.
När jag för två och ett halvt år sedan separerade från mitt ex rasade jag i vikt. Mest på grund av att jag i två tre veckors tid inte hade någon matlust alls. Det enda jag ville äta var morötter. I samma veva började jag röka dagligen igen vilket i många fall ersatte maten. Jag gick ner sju kilo innan jag stannade. Sju kilo är väldigt mycket när jag från början inte var stor. Jag var ett skelett.

I dag när jag hade ätit den hälsosamma middagen falukorv och stuvade makaroner kände jag mig plötsligt så satt i kroppen. Har haft den känslan då och då den senaste tiden och har liksom känt att det blivit en liten kula på magen när jag står upp och en valk när jag sitter ner. Undrade om jag gått upp i vikt och ställde mig på vågen.
Döm om min förvåning när jag efter två och ett halvt år nu äntligen gått upp de där kilona jag rasade då.
Det säger ju ganska mycket om hur kämpigt det är för mig att gå upp i vikt. Sju kilo tog några veckor att tappa och två och ett halvt år att få tillbaka.

Inga kommentarer: