tisdag, februari 11, 2014

Inget stilleben

”Men vad snyggt du hade placerat boken Monster där högst upp på nattduksbrodet då. Bara för att skryta, va?” sa min kompis skämtsamt apropå bilden på nattduksbordet.
Men tyvärr, det är inget stilleben. Monster läser jag faktiskt för tillfället. Har gjort det i sisådär ett halvår nu. Inte för att boken är tråkig eller dålig, det är bara det att jag inte riktigt är i ett läsflow. Boken under är också något att skryta med i fall man skulle vilja det. Dumskallarnas sammansvärjning, och den läser A just nu. Kanske vi är så där pretto?

Förresten är inte ens den lilla barbafiguren ditställd bara för bilden. Den har stått på det gamla nattduksbordet sedan en kväll när jag och A precis hade träffats och vi gick till macken och handlade kinderägg som vi sedan åt i sängen. Den är ett fint litet minne tycker jag.
Och OM jag nu hade velat skapa ett stilleben för bildens skull hade jag garanterat plockat bort den där äckliga nässprejen från bilden.
Barbafin. Och närbild på de inte så jätteraka rutorna. Och prettoböckerna som vi tydligen läser.

Inga kommentarer: