torsdag, februari 13, 2014

Irriterar mig så jag inte kan sova

Just nu tänker jag på:

Att det kanske finns ett syfte med en åldersregel i styrelser, trots att det på pappret känns lite diskriminerande. Jag tänker att det kanske är sunt för ett företag att få in några andra med nya fräscha idéer än tre 67-åriga män. En kvinna kanske till och med ...

Att det är vansinne att kvinnor inte får tacklas i hockey. Varför inte liksom? Behöver de skyddas för att de är ömtåliga stackars kvinnor? Det är ju inte så att de inte vet att hockey är (eller ja, kan vara) en fysisk sport. De är vältränade och skulle om de fick träna på det bra kunna stå emot en tackling. Idioti.

Att den här jävla strofen "jag är inte feminist för feminister är manshatare" är världens mest uttjatade strof. (Bortsett från "jag är inte rasist men ...") Herregud, feminism står för jämställdhet. Inte för manshat. Vem fan var det som började misstolka det? Och varför envisas folk med att fortsätta misstolka det? Läs på vetja och sluta sätta käppar i hjulet för en kamp som faktiskt är bra och gynnar alla.

Så. Nu är jag avreagerad och kan gå och lägga mig.

Inga kommentarer: