fredag, februari 07, 2014

Hittills helt perfekt

Har haft en oerhört bra dag hittills. Började med att jag vaknade klockan åtta och var pigg, trots att jag somnade först vid halv två. Gick upp och åt frukost med mycket pålägg eftersom vi äntligen handlade mat i går och läste tidningarna i lugn och ro.
Slappade lite, diskade lite, målade lite och gick i duschen. Sedan gick jag till Ålands Radio eftersom de ville ha med mig i sin nyhetspanel där man diskuterar veckans nyheter. Oerhört roligt faktiskt även om jag var lite nervös innan. Jag menar, jag tycker ju inget. Och vill inte tycka så mycket heller eftersom jag ju jobbar som journalist och vill vara så opartisk som det bara går.

Efter det gick jag på stan och handlade färg, lite reakläder till A och precis exakt den koftan jag har letat efter sedan innan jul. Så fanns den här, på lilla Åland! En svart, lurvig, lång, utan knäppning men med fickor. Så himla nöjd!
Och nu sitter jag och lyssnar på P3, dricker kaffe och äter wienerbröd.
Finns inte mycket som kan förstöra den här dagen!

Inga kommentarer: