måndag, februari 10, 2014

Planer för i dag

Eftersom jag har miljoner komptimmar som jag liksom aldrig kommer mig för att ta ut har jag tagit ledigt i dag. Egentligen just i dag eftersom jag hade planerat en resa för mig och A under helgen, men den blev aldrig av (läs: det kostade 350 euro för att ta sig tur och retur till Helsingfors från Åland. Typ som att flyga till Sydeuropa. Skandal!)
Har därför oerhört mycket tid att fördriva i dag. Har förstås stora planer också:

• beställa en väska och en klänning på nätet.
• gå till Apoteket och köpa mer nässprej så att jag kan andas.
• måla sängbordet klart.
• koka riktigt kaffe, alltså inte snabbkaffe. 
• inte röka.

Den där sista punkten hoppas jag extra mycket på att uppfylla. I går eftermiddag fick jag nämligen nog av ciggen och hur de får mig att må och har inte rökt sedan dess. Ropar inte hej ännu eftersom bara kvällen i går krävde en hel del av mig. "Nu är jag röksugen. Jag väljer att inte tända en cigg. Nikotinet ger mig ingenting, jag bara har lurat min kropp att tro det. Slutar jag att röka kommer jag att må bättre. Fysiskt och mentalt. Så jag väljer att inte ta en cigg." Upprepade jag för mig själv typ hela tiden. Funkade uppenbarligen då och hoppas att det funkar i dag med.

Inga kommentarer: