torsdag, april 02, 2009

Jag vill slåss!

F på jobbet gick i går en match mot tre av världens bästa MMA-utövare (Mixed Martial Art, en kampsport). Det finns på film som hela redaktionen just samlades kring.

Klockan är bara just efter nio och jag har adrenalin i hela kroppen. Det pirrar liksom i armarna. JAG VILL SLÅSS! Ja, under ordnade former alltså.
Jag blev så himla taggad av att se filmen. Så himla sugen att ta upp thaiboxningen igen, typ tio år efter jag slutade.

Har ju faktiskt både handskar och säck hemma. Och ett sug efter att få bli av med mina aggressioner. Måste ta tag i det här. Snarast.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Jag blir å sugen.. Men gud va jobbigt o svettigt :p

Matilda sa...

Men gud så kul! Tänk på det! Kul kul kul! (Ja, jag har fortfarande adrenalinkick i kombo med koffeinkick.)

malin sa...

Geta har/hade ju en boxningsklubb? Lite vanligt hederlig Roberto-vevande.

Erica sa...

Vadå??? Har du tränat thai-boxning?? Det visste jag inte.

Se där - man lär sig nåt nytt alla dagar ;-)

Matilda sa...

Malin: Som jag skrev på Facebook: HADE. Och i boxning får man inte sparkas, och det är roligast. Dessutom är jag mycket bättre på att sparkas än slåss med händerna.

Erica: Jo, i typ ett och ett halvt år eller så. I gymnasiet.
Jag hade feta rutor på magen utan att spänna mig det minsta! Det du! =)