måndag, april 27, 2009

Väldigt tudelat

Det är många som läser min blogg. Eller ja, ganska många i alla fall.
Jag kanske skulle ha sagt att det är många bekanta som läser min blogg. Många som inte riktigt känner mig men som jag ändå har kontakt med.

Och det hämmar mig. Det finns vissa som jag inte vill ska läsa. Vissa som jag inte vill ska veta allt. Inte för att jag inte kan bjuda på det, snarare för att det skadar mig. Folk bildar uppfattningar om mig baserat på det jag skriver och det är inte alltid rättvist.
Och samtidigt är det just det jag vill att bloggen ska vara – en rättvis bild av mig själv. Och då är vi tillbaka till noll: Att jag inte kan det då jag blir hämmad av att vissa läser.

Så jag har funderat på att lägga ner. Kanske börja om från nytt.
Men kommer snabbt fram till att då skulle alla snart hitta mig igen. Och att jag dessutom skulle förlora alla som jag vill ska läsa. Jag älskar ju att vissa läser, kommenterar och bryr sig.

Så det här med bloggande är just nu väldigt tudelat. Lägga ner helt och lämna en stor del av mig själv eller ta att folk som jag inte vill ska läsa och som inte alls förstår mig läser min blogg.
Pest eller kolera liksom.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Hoppas på att du inte slutar. Gillar att läsa din blogg trots att jag inte alls känner dig :)

Matilda.N sa...

vet hur du menar, har funderat likadan själv några gånger.. ibland sku det vara bra med en helt anonym blogg.. men sen vill man ju att ens vänner ska kunna veta vad man gör på dagarna :-)

mamaMill sa...

Jag har dagligen samma mentala dilemma. Likafan skriver jag "för mkt" ändå ;)

Erica sa...

Jag vet inte till vilken kategori jag hör, men jag tycker det vore mycket trist om du la ner ditt bloggande!!

Dessvärre kan jag inte annat än hålla med om det du skriver!!!
(igen) En stor del av varför det bara skriker bloggfrånvaro för min del just nu. Finns helt enkelt för mycket att skriva om, men ibland sånt man inte vill att "alla" ska läsa...

Hörde att vi kanske ses på Valborg?!? Hoppas det...

Kram på er

Sofie sa...

Jag känner likadant. Så många gånger jag har funderat på att lägga ner eller sätta lösenord på bloggen, samtidigt som man inte vill det. Det är svårt.
Men jag hoppas iaf att du fortsätter blogga :)

Alexandra sa...

Jag vill inte att du slutar blogga!!! Gillar att läsa... och hoppas jag är en av dom som får läsa och kommentera =)
Själv skriver jag så jävla tråkiga saker och har ingen koll på vem som läser heller så. Men så har jag väl inget liv ;) kram

Matilda sa...

Sandra: Så snällt! Tack!

Matilda: Man känner tydligen sådär ibland. Det är ett dilemma.

Mille: Ja, jag med!

Erica: Måste du verkligen fråga vilken kategori du tillhör? =) Jepp vi gör väl det. Hör av mig i veckan.

Sofie: Jag tror att jag tänker göra det. Fortsätta alltså. Mitt liv skulle vara halvt annars.

Alexandra: Självklart är du det! Inte är du tråkig, nedvärdera inte dig själv!
Fin du var i tidningen förresten!