måndag, juni 02, 2008

Rabarberpaj under konstruktion

Skulle ni veta hur blek jag var innan helgen skulle ni kalla mig brun just nu. Fjällade nästan lite på näsan i morse.
En eftermiddag och därefter en hel dag på sjön sätter sina spår på huden. Och på sinnet för den delen. Havet suger heter det ju.

Och det märks. Försov mig i morse och är fortfarande seg. Men det blev lite bättre när jag kom hem och pojkvännen lagade mat och höll på att plocka undan.
Av hans energi lyckades jag plocka i diskmaskinen, hänga tvätten och laga en rabarberpaj.

Eller det sista var en sanning med modifikation. Den är fortfarande under konstruktion. Väntar på att smöret ska smälta lite så jag kan stoppa ner händerna i bunken och gegga runt.
Sen in i ugnen och direkt i magen. Det ska inte alls bli äckligt.

Inga kommentarer: