söndag, juni 22, 2008

Jag väntar mig en fet lön i alla fall

Har lite ont i magen just nu. Inte för att jag är hungrig eller slarvat med maten. Inte heller för att magsåret värker. Magen har ont i förebyggande syfte. Den vet vad som väntar.

I morgon börjar det. Den mest intensiva perioden med jobb på hela det här året. Är arbetsledare i tolv dar i rad, ledig fem dagar, arbetsledare i elva dagar, ledig några dagar, arbetsledare igen i sju dagar. Och så där fortsätter det.

Har fått schemat fram till september och kan konstatera att jag kommer att jobba som reporter (vilket jag är anställd som, bör tilläggas) i hela fyra dagar. Fyra hela dagar fram till september.
Med andra ord, kära vänner, någon fika efter jobbet lär inte hinnas med. Förrän i oktober typ.

Men å andra sidan är jag faktiskt ganska mycket ledig också. I och med att jag är arbetsledare så mycket får jag jättemycket kompledigt som jag måste ta ut. Också är jag faktiskt ledig i stort sett hela augusti. Fyra veckor semester då.
Och så väntar jag mig en fet fet lön denna månaden och nästa månad. Mycket nyhetschefstillägg...

Så jag borde inte klaga. Jag borde bita ihop och se van ut. Och skratta hela vägen till banken.
Låt oss försöka göra det, dumma mage. Försök stå ut.

Inga kommentarer: