tisdag, juni 17, 2008

Aldrig får man vara riktigt lycklig


Precis när man just bestämt sig för att lägga sina surt sparade och förvärvade pengar på en ny dator och drömgolvet till huset så inträffar det en massa skit som kostar pengar.

Pratar om bilen. Bajsbilen.
I fjol köpte jag en ny bil (nyare) för att slippa åka med den till verkstan hela tiden. Jag trodde livet skulle bli mer problemfritt nu.
Så är ju inte fallet.

Bilskiten har nåt vajs på framvagnsinställningen och det måste åtgärdas. Det är dyrt att åtgärda. Inte nog med det... I och med att framvagnsinställningen är fel har mina nya sommardäck (nyare) slitits ned helt. Detta betyder ännu dyrare. Bajsbil!

Tur är väl att jag ska jobba som en tok i sommar. På så sätt kanske jag får råd att åtgärda bileländet. Skit också!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

haha, snyggt du gjort bilden ^^ men jag känner med dej! vet precis va det innebär att behöva betala massa pengar på nåt man bara vill att ska fungera kostnadsfritt :D

Matilda sa...

Visst blev bilden fin! Är expert på sånt där sörru... =)