fredag, juni 13, 2008

Fiktion eller verklighet?

Har flera nätter i rad drömt väldigt verkliga vardagliga saker: Jag har stannat vid postlådan och sett mina vänners bil utanför vår lägenhet, jag har skrivit en artikel och fått bra respons, jag har pratat med min pojkvän om helt vanliga saker. Typ sådana saker.

Drömmarna har varit så vanliga och vardagliga att jag har svårt att veta om sakerna har hänt eller inte. Det är grymt läskigt!
Känner mig dum när jag inte vet vad som är sant och vad som är påhitt. Känns lätt sinnesjukt faktiskt.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

jag har perioder då jag drömmer sådär också. så vi kan vara sinnesjuka ihop ;) jag brukar blanda ihop vad jag drömt och vad som hänt när jag varit full. det är samma minenskänsla liksom.

Matilda sa...

Haha! Så skönt att inte vara ensam.
När jag jobbar intensivt, som i veckan, är jag allmänt luddig i huvudet vilket gör att jag får ännu svårare att skilja på verklighet och fantasi. Läskigt!