tisdag, september 25, 2007

Vill du prenumerera på tidningen?

När jag var yngre drömde jag om att bli radiopratare. Ville kunna utföra mitt yrke samtidigt som jag utsattes för maximalt med musik, därför lockade radio. Gjorde några tappra försök på den lokala radiokanalen i hemstaden, men det blev inte så mycket mer än försök. Två program gick ut i etern – båda ganska dåliga.

I alla fall har jag många gånger fått höra att jag har en radioröst. Jag har tydligen en lagom värmländsk dialekt, en mjuk ton och låter alltid trevlig. Så sa i alla fall en före detta kollega till mig.

Nu har jag kommit på ett annat jobb som tydligen skulle passa mig och min röst.
En person jag nyligen ringde upp för att intervjua suckade uppgivet när jag presenterade mig och var jag ringde från: ”Jag antar att du vill sälja en prenumeration....” sa hon.

Heh. Så, är det någon som vill köpa en prenumeration kanske? Är tydligen en hejare på att sälja dem...

Inga kommentarer: