torsdag, september 06, 2007

Sjuk (i huvudet i alla fall)

Så har det börjat igen. Tandgnisslet. Natt ut och natt in ligger jag och biter, tuggar, gnisslar och i största allmänhet förstör både tänder och käkleder.
Stress säger de på jobbet. Men hur kan man stressa när man samtidigt är så ineffektiv att man skäms?

Blöder näsblod också. Också ett tecken på stress. Händer minst en gång i veckan att blodet aldrig vill sluta rinna och jag får sitta som ett fån med hela näsan full med papper.
Hickar ovanligt ofta också. Beror också på stress, säger de som vet. Är jag helt sönderstressad eller?

Borde lugna ned mig, men vet inte hur jag ska göra. Hur kan man ta det lugnare än att sitta och dega framför datorn alternativt tv:n? Borde kanske träna men bangade det i dag trots att J tjatade på mig. Orkade inte.

Orkar inte särskilt mycket över huvud taget just nu. Vill bara sova.
Tror bestämt att hösten, den förbannade hösten, har tagit över mitt sinne. - I år igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste tänka på hälsan!!!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Aj aj aj stumpan... hamna för guds skull inte där jag är! Stress är en förbannad bov, och tro mig detta vill du inte gå igenom - så radera ut den där stressen innan den förstör ditt liv... kramis

Tesa sa...

Håller med dom andra.. Ett tydligt tecken på att det är dax att börja lugna ner sig.. Kan ju vara att du under din semester inte fått vila upp dig heller utan bara flängt fram å tillbaka.. Men nu är det ju slut med det.. Jo, vi kan börja träna när du vill.. Har ju ett present kort jag måste utnyttja snart! ;)

Matilda sa...

Alexandra: Jo, jag vet, men det glöms så lätt bort. Allt annat är ju oftast mycket roligare...

Pernilla: Nej, här ska inte hamnas någonstans. Det är inte så illa, jag är bara trött och förkyld. Det låter värre än vad det är. Men ja, bort med stressen!

Tesa: Jo det har varit intensivt den senaste tiden... Men som sagt: Nu är det slut med det.
Träna ja... jo... det borde man börja göra.

egoistiska egon sa...

du, dator och tv är visst stress. när jag är riktigt stressad måste jag undvika dem. ta en promenad, om det så bara är runt huset. lägg dig och läs tidigare på kvällen, diska, whatever! små steg gör allt bättre.

Matilda sa...

Egon: Jo, tv och dator är otroligt stressande. Eller i alla fall inte avkopplande som man behöver när man är trött.
Bastade och tog det lugnt så blev det bättre... Små steg, som sagt.