söndag, september 09, 2007

Åtta oväntade saker - på uppmaning

Tydligen har Zandra utmanat mig. Ska skriva åtta oväntade saker om mig själv...
Okej då. Shoot:

1. Jag petar mig ganska ofta i näsan. Men alltid på toaletten och i samband med att jag snyter mig. Hrrm, vill ju få ut allt förstår ni.
2. Jag är inte alls så duktig och smart som många tror. Hade IG i flera ämnen när jag gick ut gymnasiet. Bland annat hade jag IG i data... I dag jobbar jag vid en och har varit vikarierande webbredaktör. Ironi.

3. Jag har jättelätt att fastna i spel. Spelar aldrig på enarmade banditer eller liknande eftersom jag vet att jag lätt skulle bli beroende och spela bort hela min lön. Har ingen gräns som säger när det är dags att sluta.
4. Jag har varit tillsammans med en kille som var synsk och såg spöken. Sa han.

5. Jag känner mig ibland obekväm bland människor som jag bara känner lite halvt. Okända människor och vänner är inga problem, men de där emellan... Vet inte riktigt hur jag ska bete mig.
6. Jag har en dröm om att någongång jobba som lastbilschaufför. Fråga mig inte varför.

7. Jag har alldeles nyligen lärt mig att prutta så att det låter. Blev helt överlycklig första gången det lät. Lite smått sinnessjukt, jag vet.
8. Jag har aldrig röstat i ett val. Trots att jag verkligen är för demokrati och egentligen inte gillar soffliggare. Orsaken är att jag inte vet hur jag ska rösta...

Nu ska jag utmana fyra personer. Kanske Tesa, Alexandra, Sofie och Pernilla?

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

roligt att läsa, haha. men nu får du se till att rösta nästa gång hörru. sånt är viktigt! och väldigt enkelt.

Matilda sa...

Egon: Jo jag vet. Enkelt och bra. Får gå och göra fler tester av typen: "Testa vilket parti du delar åsikter med" innan bara... Bättring ska ske. Lovar!

Matilda sa...

Egon: Och förresten. Du får gärna hoppa på utmaningen om du känner dig manad!

egoistiska egon sa...

jag tror många låser sig i att man ska hålla med ett parti fullt ut. det går ju inte. jag brukar bestämma mig för en infallsvinkel, eller ett par och rösta därefter. typ om skolan är viktig, eller miljön, eller vad det nu kan vara.

har gjort utmaningen, eller ngn som likninande denna, förut. nu hittar jag den bara inte...

Matilda sa...

Egon: Det är nog det som är mitt största problem. Att jag aldrig hittat något parti som tycker som jag... Får nog göra som du, välja en eller några kärnfrågor och gå på det. Tack för tipset.