onsdag, september 12, 2007

Jag är en hamster

Skulle jag plocka ekollon eller vad det nu är hamstrar hamstrar i kinderna (hoho, vad rolig jag är) så skulle jag säkert få plats med närmare 200 stycken. Det är säkert!
Mitt kära tandgnisslande på nätterna har nämligen satt sig på käklederna varpå de i sin tur svullnat upp och förvandlats till stora hamsterpåsar.

Okej. Det är kanske en liten överdrift, men kindpåsar har jag i alla fall fått. När jag vaknade i morse hade käkleden på vänster sida låst sig och jag fick knappt upp munnen. Och när jag sedan gick till badrummet såg jag att vänsterkinden mycket riktigt svullnat upp. Och allt eftersom dagen gick växte även höger kind.
Hej hamster, sa jag då. Känner igen dig från förut!

Vet inte om jag nu ska dra ett täcke över mig och gömma mig och mina feta kinder för omvärlden den närmsta tiden. Eller om jag helt sonika ska köpa mig ett sånt där litet hjul att kuta runt i...


Och just ja. Jag är jävligt övertrött just nu så narras inte för min uuuusla humor.

Inga kommentarer: