söndag, september 09, 2007

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Precis som herr och fru Uggla i Robin Hood har jag lust att skrika ut min glädje.
Fick mitt slutliga skattebesked häromdagen och kan bara konstatera att det är himla bra att jobba på en tidning och tvingas skriva om "hur man deklarerar". Man lär sig nämligen hur man ska göra för att få så mycket pengar som möjligt tillbaka.

Vartenda avdrag som jag kan göra har jag gjort och kan bara le nu. Jag är snart rik! (Allting är relativt så klart...)
Eller ja, i alla fall tills jag kommit på vad jag ska göra för den summa pengar jag så småningom kommer att få in på mitt konto.

Vad ska jag göra? Köpa en ny garderob, resa utomlands, festa ordentligt? Hmm, svårt val. Några bra förslag?

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Hur mkt ligger summan på då om JAG får vara nyfiken?! :) Jag ska tatuera mej för min skatteåterbäring iaf! Längtar ^^

mamaMill sa...

Eh, efter att ha läs ett annat inläg: köp en ny morgonrock då ^^

Matilda sa...

Mirrorgirl: Det är relativt mycket... fyrsiffrigt i alla fall. Och då snackar vi euro.
Tatuering? Så du har bestämt dig för en nu? Skoj!

En ny morgonrock... kanske skulle vara nåt. Men å andra sidan är ju det inte alls roligt att handla.

mamaMill sa...

Ja, egentligen är det väl inte det att jag inte bestämtm mej, bara det att jag inte kan bestämma mej xD
Har flera jag kan ta nämligen så. Får se vad jag bestämmer mej för först helt enkelt :P

Matilda sa...

Mirrorgirl: Haha, okej. Men du har i alla fall bestämt ATT du ska göra en. Alltid ett steg på vägen!