onsdag, maj 16, 2012

Vad jag gör hela dagarna

Den senaste tiden i mitt liv har sett ut så här.

Först var jag på 30-årskalas när en av mina bästa vänner fyllde år. Hon bjöd på stort kalas med bål och glitter på borden. Och en grymt god efterrätt!

På kalaset märkte vi att det fanns en trend. Gröna ringar i plast. Grodan är Melis, den andra min. Min hand är alltså den som har vinda och sneda fingrar efter ungdomens handbollsspelande.

En annan dag myste jag för mig själv med öl och turkisk peppar.

Sedan blev jag sjuk. Igen. Botade på alla sätt och vis jag kom på.

När jag var sjuk låg jag mest i sängen. Eller så lekte jag med katterna.

Eller lekte med A.

Som tur är kom våren, vilket bara det gjorde mig lite friskare och på lite bättre humör!

Började till och med skratta igen. Hittade roliga saker på internet till exempel – en ort i närheten av min hembygd med ett väldigt otippat namn.

Och så skrattade jag så att jag kiknade åt att A lekte ”dra streck mellan prickarna” på min mage.

Och sedan var jag till och med så pigg att jag lagade mat. God, god mat. Grillade grönsaker + grillad kyckling till vänster och sallad med rostade rotsaker och chevré till höger.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Du, den maten ser makalöst god ut! Gudars va sugen ja blir!

Matilda sa...

Jag kan lägga upp recept på den högra senare. Superenkelt och jättegott!