torsdag, maj 03, 2012

Tips på billig mat, tack!

Jag hämtade min bil från verkstaden i går. Wiho!
Jag hämtade också räkningen från verkstaden i går. Inte så mycket wiho!
Bilar är dyra kan jag konstatera, i synnerhet när de inte startar. Och jag var beredd på kostnaden men det svider ändå.

Därför kommer maj att vara en lika fattig månad som april var. Vilket innebär snåla snåla snåla. Inte många öl på uteserveringar denna månaden som A krasst konstaterade.
Skulle därför behöva hjälp med tips på god och billig mat. Alla tips tas tacksamt emot eftersom min fantasi på billig mat är så gott som uttömd.

Har hittills lagat:
Havregrynsgröt
Potatis- och purjolökssoppa
Nudlar
Chili con carne
Jordärtskockssoppa
Pasta + kylskåpsrensningspastasås
Pannkakor
Rotfrukter i ugn med ost
Grönsakssoppa
Omelett
Böngryta och ris

Så har ni några tips på något mer jag kan laga? Det bör vara billigt och gott och det är ingen nackdel om det är vegetariskt. Hjälp en fattig krake!

5 kommentarer:

Ojsan sa...

Coleslaw är rätt billigt att laga och går att kombinera med allt möjligt.

pop my heart. sa...

Jag kan rekommendera ärtsoppa och linssoppa. Bön- och linsgrytor är väl generellt sett en rätt billig väg att gå. Samt frukt och grönsaker efter säsong. Mvh pank.

Kajsa sa...

Jollofris eller fried rice av vad som finns i kylen

jesper sa...

Radhusbiff = Blodpudding =) Det är rätt billigt!

Matilda sa...

Ojsan: Ja! Tack för tips!
Pop my heart: Ja ärtsoppa har jag också lagat en gång. Ska bunkra linser och bönor nu.
Kajsa: Jollofris? Vad är det?
Jesper: Men usch! Dessutom är det rätt långt ifrån vegetariskt.