onsdag, maj 02, 2012

Liftarens guide till ... mig?


En gång för en helhalv evighet sedan, eller rättare sagt 2007, gjorde jag ett slags personlighetstest på nätet där testet visade vilken bok man var mest lik. Jag blev liftarens guide till galaxen.
Sedan dess har jag gett mig fasen på att läsa den. Häromveckan hittade jag den i A:s bokhylla och stal helt sonika med den hem till mig och i går började jag läsa.
Efter typ tio sidor har jag redan skrattat högt flera gånger. Om boken är så rolig som den verkar är jag gärna den.

För övrigt berättade jag om testet för A och hans spontana kommentar var ”Men ja, det kan jag tänka mig! Du känns som Liftarens guide till galaxen”.
Sedan sa han att han hade läst den fem gånger. Måste ju vara bra betyg för mig.

7 kommentarer:

Jossan - Heart Skipped A Beat sa...

Tack för boktipset! Liftarens guide till galaxen har stått och samlat damm hemma i bokhyllan i evigheter. Nu tror jag minsann att det får bli årets sommarläsning!

Matilda sa...

Varsågod! Jag hoppas att den är bra nu.

Mirijam sa...

JAG ÄLSKAR DEN! Det är världen bästa bok och jag har också läst den minst fem gånger! Gud, jag är typ AVUNDSJUK på alla som har det extrema nöjet framför sig! Grattis!

Och grattis till A, älskar man den boken måste man vara en helt förträfflig person!

Nilla nill@hotmail.se sa...

haha, ja den är en höjdare! du kommer skratta dig igenom hela ;-)

Matilda sa...

Mirijam: Oj, världens bästa bok riktigt? Nu blev mina förväntningar skyhöga.
Och ja, A är en mycket bra person! Han har dessutom bra musiksmak, bra konstsmak och vettiga åsikter. Dessutom har han uppenbarligen bra tjejsmak ... Hehe.

Nilla: Härligt! Ser fram emot det som fan!

jeppe sa...

Svaret på frågan är: 42!
Bra bok! =)

Matilda sa...

Hmm. Det där har jag hört förut. Har dock inte kommit så långt i boken att jag förstår vad du menar.