onsdag, maj 02, 2012

Bildbomb!

Åsa frågade häromdagen var alla bilder på bloggen hade tagit vägen. Svaret på den frågan är enkel: Jag fotar typ ingenting för tillfället. Utom lite med mobilen.
Bjuder därmed på en bildkavalkad med mobilbilder föreställandes det jag gjort den senaste tiden:

En kall torsdagskväll var jag på fotbollspremiär. IFK Mariehamn mot KuPS. Matchen började riktigt spännande med en ganska händelserik första halvlek. Resten var ett enda långt sömnpiller. 1–1 blev resultatet.

På jobbet har vi hunnit starta krig. Vi som dricker svenskt kaffe mot de som dricker finskt blaskigt krigskaffe. En morgon hade foto-J gjort en kupp och förfinskat hela svenska kaffeklubbens kaffekoppar. Hmpf.

En annan dag var jag på Ålands journalisters vårmöte. Där utsågs årets journalist (inte jag, nej) och så fick vi god – och framförallt gratis – mat. Fint!

Och så har jag lagat vansinnigt god mat. En helt vanlig vardag gjorde jag och A rödbetor med chèvre, valnötter, pinjenötter, honung och ruccola. Det var precis så vansinnigt gott som det låter!

Vi lagade också gratinerad fänkål. Med grädde och västerbottenost. Skulle jag lätt kunna äta varje dag hela livet.

Och i går åkte ett gäng till ett bollfort och ”spelade” lite fotboll. Jag var kung! Eller kanske inte. Men mål lyckades jag göra i alla fall.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Åh den där gratinerade fänkålen måste jag definitivt testa! Bara fänkål, grädde, kryddor och ost eller? Rödbetorna med chevré lät ju inte helt fel det heller!

Matilda sa...

Ja typ. Man delade fänkålen, hällde på vin + grädde och salt och peppar och in i ugnen i typ 25 minuter. Sedan tog man ut den och hällde över en massa ost och gratinerade tills osten fått fin färg. Tar lite tid, men kräver typ inget av en.