tisdag, maj 11, 2010

Twiggys fransar


I morgon ska jag på firmafest. Med 60-talstema.
Hade lite ångest till en början eftersom jag bara vid en ”vanlig” fest har beslutsångest deluxe över vad jag ska ha på mig. Är man dessutom begränsad till ett visst mode blir ångesten således gigantisk.

Hur som helst. Jag har en a-linjeklänning som jag tänker köra på. Och ett diadem till håret. Så tänkte jag lägga krutet på sminket i stället. Och det är vackra Twiggy jag har planer på att efterlikna. Och hennes spretiga fransar.

Nu till min fråga. Tror ni att det är fysiskt möjligt att klumpa ihop nederfransarna sådär, eller måste jag köpa lösögonfransar? Eller tror ni att det bästa sättet är att måla sådana fransar nedanför ögonen?

Jag känner att mina kunskaper inte sträcker sig så långt. Vet någon?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Twiggy målade själv dit dem med pensel, så det tycker jag att du också ska göra. Kolla här:
http://lisen.chic.se/wp-content/uploads/2010/05/098560929bdf5469de9ad749c0d8044d91073436_m.jpg
Jag vill se bildbevis efteråt!

Fia sa...

Åh... va kul=)
Var en gång på 60-talsfest, var skitkul.
I love Twiggy! Jag tycker 60-tals modet är lite coolt, endel har ju faktiskt kommit tillbaka.
Var in och kollade länken, från tidigare svarande.
Tycker du ska göra så, lösögonfransar uppe och måla dit nedre raden "TUFFT" funkar säkert med en eyeliner. Tänkte du fixa håret också a la Twiggy??
vi måste få se bildbevis på dig!
Kram!

Matilda sa...

Johanna: Ja, jag har också sett den där bilden. Det är så jag har kommit på är det bästa sättet.
Ska försöka bjuda på bildbevis när jag har hela outfiten kirrad.

Fia: Ja, det ska bli skitskoj!
Det blir inga lösögonfransar uppe eftersom jag är värdelös på att sätta dit dem och bara har 45 minuter på mig att fixa mig. Men med mycket mascara lär det väl funka ändå?!
Håret blir nog hängande med brett diadem och upptuperat bak. Får se vad jag får till.
Och jag ska försöka få till bildbevis som sagt. =)