onsdag, maj 12, 2010

I dag åkte jag buss

Fasen vad bortskämd jag är som varje dag tar bilen till jobbet. Ensam.
I morse fick jag nämligen prova på det andra livet. Det livet man hade utan körkort.
Jag åkte buss till jobbet.

Tyvärr går bussarna inte så de passar mitt jobb. Jag fick helt enkelt komma en halvtimme sent för att kunna ta bussen. Men det var okej för jobbet.
Det var däremot inte riktigt lika okej för mig. Fy, säger jag.
Bussresan tog en timme och fem minuter. Med bil tar det en knapp halvtimme.

Bussjäveln körde på varenda kringelkrokelväg som finns på väg till jobbet. Med betoning på kringelkrokel.
Jag blev åksjuk och illamående. Satt och försökte läsa/kolla nätet/lyssna på musik men ingenting fungerade. Släppte jag ögonen från vägen bara några sekunder började jag kallsvettas och bli grön i ansiktet.

Nåja. Jag kom till jobbet. Utan bil. Mission complete.
Vad gör man inte för att kunna supa skallen av sig på firmafesten i kväll?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag åker tåg, tunnelbana och sedan spårvagn varje morgon för att ta mig till jobbet. Det tar ungefär 50 minuter, enkel resa. Sedan upprepar jag alltihop vid 17 när jag ska hem. Inte så kul... Men jag hinner läsa många böcker. ;)

Matilda sa...

Jag säger ju att jag är bortskämd! =)
Jag önskar att jag också hade kunnat läsa, men det gick inte. Det är lättare att läsa på tåg än på buss. Tycker jag iaf som lätt blir åksjuk i buss.