fredag, maj 21, 2010

Alkoholromantik

I dag ska jag tydligen på logdans. Lagom roligt.
Jag sa dock till pojkvännen att om jag skulle komma med (mot min vilja) skulle jag i alla fall INTE vara nykter. Han gick med på det.

Ibland tänker jag på att jag festar ganska mycket. Och att jag och pojkvännen festat mycket i våra dar. Så mycket att vi i hans släkt liksom fått festarstämpeln. Ingen tar för givet att vi någonsin kan ta oss någonstans eftersom vi båda gärna tar några glas vin till släktmiddagen.

Jag kommer till exempel aldrig att glömma när pojkvännens farfar delade upp sitt arv bland pojkvännens släkt.
Pojkvännen tilldelades farfarns gamla fiskenät, hans gamla bössa och all sprit.
Då skrattade jag gott.

4 kommentarer:

Linn sa...

Logdans är ju hur kul som helst!! Jag är avundsjuk.

och hahahhaha till arvet.

Matilda sa...

Du skämtar?
Hur som helst, det blev ingen logdans. Det blev lite drinkar hemma i stället.

Linn sa...

Nej jag skämtar inte ett dugg. Jag tycker på fullaste allvar att det är askul. Fast det kanske är för att jag har varit på logdanser med sjukt roligt folk, vad vet jag? Drinkar hemma är å andra sidan inte fy skam det heller.

Matilda sa...

Linn: Det är nog det som är hemligheten. Roligt folk och mycket alkohol kanske.