tisdag, maj 18, 2010

Livet just nu

Tänder grillen. Lagar sallad, dricker vin och öl och njuter av smaken och svalkan. Äter kött. Kött med kolsmak. Majskolvar.
Tar på mig shortsen när jag kommer hem. Skrattar med vänner när jag sitter ute i shorts hela kvällen.

Får det första myggbettet. Plockar fästingar från katten och hoppar hopprep ute på terassen. Pillar in tårna mellan grässtråna och hjular.
Skrattar med pojkvännen.

Gör lite nytta. Städar toaletten, travar ved. Dricker öl. Igen.
Går en promenad och andas in lyckan som verkar finnas i luften. Hör gruset knarra under skosulorna. Drar ner dragkedjan på tröjan för att svalka mig, trots att klockan är halv tio på kvällen.

Lägger mig i sängen, klappar katten, läser en bok. Pussar på pojkvännen.

Ser solen gå ner och upp. Och himlens alla färger. Ser vattnet som krusas av båtarna som åker förbi. Spritter i kroppen vid tanken på de utslagna löven.
Njuter hela bilresan till jobbet av allt det gröna och alla blommor.

Ringer en vän. Planerar fest. Kavlar upp jeansen.
Äter lunch på uteservering. Känner solen bränna. Blir mätt i magen av sesampanerad abborre och melon.

Trivs.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som du kommit ur din tidigare svacka. Härligt!

Matilda sa...

Ja. När du säger det. Har inte tänkt på det faktiskt. Och det är ju automatiskt positivt! =)

Fia sa...

Härlisch!!!

Hanna sa...

Underbart! Åh snart kommer vi och njuter med dig. Kram

Matilda sa...

Fia: Tell me about it! =)
Hanna: Åhhh vad jag längtar! Kram!