måndag, maj 03, 2010

Förlamande trötthet

Jag undrar när den här förlamande tröttheten ska försvinna. Jag har varit trött i en hel vecka nu. Inte trött som i trött, utan trött som i fan-jag-kan-inte-hålla-mig-vaken-trött.
Det har varit mer regel än undantag att jag somnat på soffan efter jobbet. Jag har inte orkat laga mat, jag har inte orkat packa upp resväskan från München, jag har inte orkat göra ett knop.

Jag har till och med varit på vippen att somna i bilen när jag kört hem. På riktigt fick jag ge mig själv några bitch slaps en dag för att jag skulle hållas alert. Somnade på tre sekunder sedan när jag väl kom hem.

Och hur mycket jag än sover verkar det inte bli bättre. Jag måste ha feber eller nåt annat as som ligger och lurar och väntar på att bryta ut. För jag har ont i kroppen också. Så där ledbruten och dan, trots att jag inte tycker att jag har gjort något ansträngande.

Nåja, jag ska inte klaga. Efter i morgon och nio dagars arbetande i sträck blir jag långledig och kan sova hela dagen om jag känner fört. Gött.

2 kommentarer:

Milla sa...

Verkar som om denna trötthet finns lite här oh där. JAg känner samma sak. Hoppas att du får njuta av din lediga tid. Ha det bra

Matilda sa...

Det kan vara så enkelt att det är någon form av vårtrötthet. Men det är så olikt mig som alltid är i mitt esse på våren.
Nåja, det går säkert över. Hoppas det gör det för dig med.
Kram!