tisdag, december 29, 2009

Look Pluto we have birds in our tree

Okej, förutom magsjukan var julen superhärlig. Massor med god mat, härliga vänner, älskade familjen och släkten och en julklapp jag verkligen ville ha. (Ja en, vi får bara en julklapp och ger bara en julklapp. Rättvist och ingen konsumtionshets. Superbra!)

I stället för att förklara hur härligt det var bjuder jag i vanlig ordning på en bildkavalkad. Varierad kvalitet, men lika mycket kärlek. (Men guuuud vad pretto det lät.)
Photobucket
När vi kom hem-hem hade mina föräldrar redan pyntat granen. I vitt och silver i år. Den var superfin. Det roligaste var att vi, liksom Musse och Pluto på julafton, hade besök i den! Eller ja, hade haft i alla fall. På den nedersta grenen fanns ett helt perfekt yttepyttelitet fågelbo som en riktig liten fågel hade byggt. Så pappa lade i en liten porslinsfågel i boet och visade mina syskonbarn. Klar succé! Bild på det saknas dock.
Photobucket
Fiffigaste julpyntet. Snor det av mamma till nästa år tror jag.
Photobucket
Så lagade vi mat allihopa. Knytkalas som det brukar vara. Här snygga mamma i förkläde.
Photobucket
Vi dukade fint i samma tema som granen. Och sen svullade vi.
Photobucket
Det här var kanske en fjärdedel av allt som fanns att äta. Mätta? Absolut!
Photobucket
Några av världens härligaste barn var där. Mina syskonbarn och mina yngsta kusiner. Här kusinen Elvis som intagit fotomodellsposen utan att jag guidat honom.
Photobucket
Och här är lilla vingmuttern med de låååånga ögonfransarna: Zoë. Min systerdotter.
Photobucket
De supergoa treåringarna och kusinerna Viggo och Smilla. Mina syskonbarn.
Photobucket
... Som så smånigom klädde av sig alla kläder och sprang runt nakna.
Photobucket
Supersöta Molly har samma pose som sin bror och klär för övrigt superbra i mitt kitschiga armband. Sicken lady!
Photobucket
Och här är snygga syrran Hanna.
Photobucket
Och här är snygga syrran Lisa. Här med Viggo.
Photobucket
Och snygga pappa.
Photobucket
Och snygga mamma igen. Värst vad alla är snygga!
Photobucket
Och så har vi jag då. Som läser tidningen med Zoë.

7 kommentarer:

Hanna sa...

Jag vill ha alla bilderna! Skicka dem genast!;)

egoistiska egon sa...

Fina bilder! Jäkla mycket syskon med barn du har!

Matilda sa...

Hanna: Sitter på jobbet nu, så du får vänta ... Mejlar dem så småningom!

Egon: Haha, jag har bara två syskon och fyra syskonbarn. Inte sååå många. Men sedan var min yngsta moster (19 år mellan mamma och henne) där med sina tre barn, mina kusiner alltså.

Rörigt? Vänta tills jag börjar rabbla mina andra 25-26 kusiner ...

aprilbarn sa...

snygga släkten...kul med många söta barn...

åsa sa...

gudars vilken härlig frisyr din mamma har! GILLAR!
å dom långa ögonfransarna på lilltjejjen måste ju gå i släkten, du har dom ju me :)

åsa sa...

gudars vilken härlig frisyr din mamma har! GILLAR!
å dom långa ögonfransarna på lilltjejjen måste ju gå i släkten, du har dom ju me :)

Matilda sa...

Aprilbarn: Visst är det kul. Sju på samma gång blev dock en aning stojigt. Men det är mysigt ändå.

Åsa: Jag ska hälsa mamma det! Och angående fransarna har jag inte riktigt så långa som henne. Hon vinner lätt över mig! =)