söndag, december 20, 2009

Jag är ingen husmor

Jag är ta mig fan helt väck i köket. När det kommer till annat än att laga mat alltså. I dag skulle jag koka knäck för att ta med mig hemhem till julfirandet. Men tji fick jag.

I den första satsen råkade jag hälla i grädde som inte var kokbar. Jag menar, vad tusan är det för grädde som inte är kokbar egentligen?! Skiten skar sig och ser allmänt äcklig ut.
Så gick jag till grannen och lånade mer socker för att laga en ny sats. Men den kokade så långsamt tyckte jag och höjde värmen lite. Och då brände hela skiten fast.

Så nu står jag utan ingredienser, utan knäck med ett hus som luktar bränt socker och en helt förstörd kastrull. Damn it.

Tror jag svänger via någon butik och handlar färdiglagad knäck i morgon.

4 kommentarer:

Erica sa...

=) sådär är jag när jag lagar mat!! Vi kompletterar varann, för knäcken misslyckas jag typ aldrig med istället...

Hör av dej om du vill ha världens bästa knäckrecept. Ihop med en stektermometer kan man sedan inte misslyckas!

Ha en God Jul hemhemma nu så ses vi på nyår.

Matilda sa...

Jag lovar, jag kan misslyckas med det receptet också! Det jag hade nu var världens enklaste och jag använde termometer. Trots det blev det en katastrof. Jag är inte gjord för bakande helt enkelt. =)

Matilda sa...

Just ja: God jul själva! Ses på nyår! Kram!

finland oy sa...

hej Matilda
jag heter matte
du är söt