torsdag, december 17, 2009

Ur min skalle just nu

Jag vill ha en klargrön vinterkappa och så måste jag leta upp mina vinterskor nu när det är typ sju minusgrader ute undrar om hunden fick mat i morse eller om jag ska ge henne det nu fast i och för sig ligger hon och sover så det går nog ingen nöd på henne och så måste jag hoppa i duschen eller jag kanske skulle bada badkar i stället undrar om det finns tillräckligt med varmvatten till det jag måste slå in julklappar idag och kanske baka julgodis eller om jag ska lägga in sill fast det kanske är för tidigt att göra ännu fast det är ju bara en vecka kvar till julafton, herregud en vecka och min julklapp (den enda jag ska fixa i år förutom dem till barnen) är inte i närheten av klar undrar vilken dag vi kan åka hemhem och hur ska jag hinna se alla innan dess och säga god jul ge julklappar till pojkvännens familj och äta middag med hans mamma det blir inte på lördag i alla fall för då ska vi på julbord och när ska jag hinna säga god jul till Tesa och så har jag en julklapp kvar att köpa också men vi kanske kan köpa den hemhemma och så ska jag handla till nyår kanske skulle göra det när jag kommit hem från julfirandet hemhemma dagarna innan nyårsafton själva nyårsafton ska i alla fall blir riktigt riktigt rolig när vi planerade nyår i går var det superskoj jag trivs så bra med de vi ska fira med och maten kommer att bli supergod tror jag och den är inte för avancerad att det blir för jobbigt att fixa i ordning den vad ska jag äta i dag då jag kanske måste åka och handla också socker behöver jag i alla fall och kanske saker till sill eller julgodis om jag gör det i dag.

Det var någon som sa att julen skapade stress. Bullshit säger jag, så här är min hjärna hela tiden. Inte så konstigt att jag är lite disträ och förvirrad ibland.

Inga kommentarer: