onsdag, december 09, 2009

Jag är sjuk en omgång till

I går somnade jag på soffan halv nio. Ungefär strax efter jag hade skrivit här.
Jag vaknade vid elva, borstade tänderna och gick och lade mig i sängen. Somnade som en sten igen. Och sov och sov och sov.

När väckarklockan ringde kunde jag bara konstatera att jag inte skulle gå till jobbet. Huvudet håller på att sprängas, jag har ont överallt, näsan och bihålorna är helt igenkorkade, öronen gör ont och halsen värken. Jag är sjuk. Så jävla sjuk.

Så jag somnade om och vaknade tolv. Så i stort sett har jag sovit i ett streck från halv nio i går kväll till tolv på dagen i dag. Och jag är fortfarande trött.
Fan att jag skulle bli sjuk igen. Vet faktiskt inte om jag orkar med att bli det en omgång till.

3 kommentarer:

aprilbarn sa...

vad har du råkat ut för segdraget...krya på dej nu..så du får fira jul "hemma" pigg och glad...kram

Fia sa...

Fasen Matilda vad jobbigt. Men du vet väl att du måste ta hand om dig extra mycket nu=) så du blir av med förkylningen. Dom säger att om man stressar och jobbar mycket, sover lite(eller väldigt ojämnt 5h här 9h där). Är du månne sån? Snart är det ju jul också då får du inte vara sjuk heller=)Krya på dig!!

Matilda sa...

Aprilbarn: Ja, så sjuk var jag trots allt inte. Jobbar i dag så ... Tack!

Fia: Jag tycker inte att jag varken stressar eller sover ojämnt. Men jag vet inte.
Förkylningen är bättre i alla fall och jag jobbar nu hela helgen. Tack för omtanken!