lördag, december 12, 2009

Det här skulle jag kunna leva på

Photobucket
Aaaaahh. Mmmmm. Slurp. Slafs. Bara baguetterna saknas på bilden.
I fredags kväll våldgästade jag T. Som jag har gjort nu tre helger i rad eller vad det börjar bli. Och för att det skulle kännas som vanligt åkte vi till affären, handlade mat och lagade den ihop.

Den här gången var vi inte sugna på någonting. Förrän vi hittade frysta vitlöksbaguetter. Sen spårade det ur. Vi lyxade till det: Lagade bruschetta, köpte kräftstjärtar och lagade egen skagenröra, köpte parmaskinka och rullade den kring söt melon, köpte pepparsalami som vi fyllde med spenat och champinjoner, köpte physalis och en hiseligt god rökt ost. Sedan svullade vi till ett glas rött.

Och om jag skulle tvingas att äta samma sak resten av mitt liv skulle jag nog baske mig välja det här. Lite kalamataoliver och avokado till bara så hade jag lätt klarat mig. Lycka samlat på ett bord.

Inga kommentarer: