lördag, december 19, 2009

För mycket av det goda

Photobucket
Loppu som det heter på finska. Slut.

Vi skulle bara dricka en kopp glögg med svärmor och hennes sambo. Så blev det två koppar.
Sedan kom några vänner över och vi spelade kort. Och satte på lite mer glögg. Så blev det två koppar till.

Sedan drack vi upp årgångsglöggen. Och jag började på småflaskorna från tidigare årgångsglöggar. Och drack upp den ena. Sedan den andra. Och sedan tog jag hälften av den tredje.
Ett tu tre så minns jag inte mer längre.

I dag har jag en tjock klistrig och klibbig hinna längs tänderna. Trots att jag har borstat dem. Och mår faktiskt lite illa.
Glögg må vara gott, men när man dricker typ en liter på egen hand är det inte gott längre. Jag tror jag skippar glöggen resten av julen faktiskt.

2 kommentarer:

åsa sa...

hmm, ja som tycker att glögg e äckligt efter andra klunken... ja har liite svårt att hajja att man kan dricka SÅÅÅ mycke, haha!

nåja, de låter ju som de va trevligt iaf! :)

Matilda sa...

Det var himla trevligt. Tills dagen efter! =)
Dessvärre börjar jag känna som du ... att glögg inte längre är riktigt lika gott.