måndag, november 25, 2013

Torpabstinens

Jag har inte varit till torpet på lite mer än en vecka. Rekordlång tid att inte vara där faktiskt. Har ju velat åka dit precis hela tiden sedan jag köpte det för en månad sedan.
Hur som helst så tror jag att abstinensen börjar bli påtaglig. I natt drömde jag att en gubbe från landskapet var på torpet och bytte ut en del av de stockar som hade blivit murkna. Det var tydligen de förra ägarna som hade fixat det, eftersom detta tydligen gjordes gratis (!). När han ändå var där så rappade han insidan av hela kåken, vilket jag tyckte var jättekonstigt med tanke på att cement och trästockar brukar betyda problem. Men det blev jättejättefint. Och nästan helt klart fixat. Så oerhört skönt att allt var målat och fixat och fint. Och så hittade landskapsmannen en gömd toalett i källaren (som vi tydligen hade på det gamla torpet) som han gav oss tillåtelse att använda trots att vi inte har något avlopp.

Av detta kan jag dra slutsatsen: Jag tror att det där torpet tar upp alldeles för mycket av min tankeverksamhet.

3 kommentarer:

Jojjo sa...

Åh, ett torp! Har varit borta alldeles för länge märker jag, så skönt att vara tillbaks!

Och du - D är 8 år yngre än mig, haha. Det är något särskilt med de där yngre killarna...

Matilda sa...

Ja! Ett torp! Helt galet att jag har köpt ett. Men tror att det kommer att bli vansinnigt bra!
Och ja, det är något med de där yngre killarna ... Tydligen.

Matilda sa...

Ja! Ett torp! Helt galet att jag har köpt ett. Men tror att det kommer att bli vansinnigt bra!
Och ja, det är något med de där yngre killarna ... Tydligen.