torsdag, november 07, 2013

Ryck upp dig människa

Att vara ledig en vecka i november är ... ja, inte lika roligt som en vecka i säg augusti. I alla fall inte när jag har få vänner som inte arbetar och heller inte har tillgång till bilen. Jag går mest och drar.
I början av veckan hade jag energi, tänkte på torpet och alla projekt här hemma som jag skulle avsluta. Samtidigt var jag trött och slutkörd efter jobbet och orkade inte riktigt göra det jag tänkt.
Och sedan har det inte blivit av. Inte någonting. Jag har diskat, vikt tvätt och lagat mat och resten av tiden har jag slösurfat, kollat på dålig tv eller spelat tv-spel. I tre dagar.
Börjar känna mig i samma tillstånd som när jag var arbetslös. Apatisk och orkeslös. Måste rycka upp mig, göra något! Kan ju i och för sig börja med att kliva upp ur sängen och lägga ifrån mig mobilen.

Inga kommentarer: