torsdag, november 28, 2013

Och lite triviala grejer på det

Just nu tänker jag på:

• Att smaker verkligen förfinas ju äldre man blir. När jag var typ elva år var min favoriträtt fiskbullar på burk. Inget ont om fiskbullar på burk, men det finns ju godare saker att äta.
• Att en minnesforskare i en intervju jag såg häromdagen sa att vi minns saker i ganska exakt sju sekunder om det inte är något exceptionellt. Sju sekunder, sedan glöms det bort för alltid och kan aldrig återskapas. Hur mycket folk än tror på bortträngda minnen och att framkalla minnen med hypnos.
• Att en av fördelarna med att bli vuxen är att man får äta vad och när man vill. Mackor till middag och godis före maten. Underbart! Tills man får ont i magen efteråt då, vilket jag med min krångelmage alltid får.

Inga kommentarer: