måndag, november 11, 2013

Det är väl typiskt

När man har varit ledig i en vecka är det lätt att vända på dygnet. Det har jag gjort. Gått och lagt mig vid halv två och klivit upp vid halv elva.
I morse när klockan ringde klockan sju var jag därför som en trasa. Jag förstod inte ens att det var ett larm som ringde, så jäkla väck var jag. Kom i alla fall upp strax efter åtta, slängde i mig en macka på typ stående fot, kladdade på lite mascara, slängde upp håret i en knut och halvsprang till jobbet för att vara där vid halv nio.
Väl där möts jag av ”Du vet väl att du ska plåtas i dag? Ny krönikebild, ny gluggbild, ny bylinebild.”
Jippi! Jag kommer att få dras med bilder där jag har påsarna from hell under ögonen! Hurra!
Tur att jag i alla fall tog på mig en fin tröja. Tänker att den drar uppmärksamheten från resten av mitt sorgliga jag.

Inga kommentarer: